Problém s tiskem PDF ve Windows 10

Nedávno se u některých našich klientů objevil problém při tisku souboru PDF. Problémy začaly s poslední aktualizací Windows 10 2004. Tato jarní aktualizace ovšem ještě neproběhla na všech zařízeních, které podporují Windows 10. Postupně se rozšiřuje podpora hardwaru a tím i uvolňování této aktualizace pro jednotlivé počítače.

Problém spočíval v tom, že při otevření souboru PDF a následném tisku se ze seznamu ztratila výchozí tiskárna. V počítači (ovládací panely) bylo vše nastaveno správně. Při tisku např. z Wordu bylo také vše v pořádku.
Odinstalace a následná instalace tiskárny a jejich součástí nepomohla. Ověření, zda je vše v pořádku přímo v nastavení systému Windows, v registrech atd., nepomohlo. Tiskárna byla připojena do sítě, zkoušeli jsme i přímo přes USB port, ale nepomohlo.
Zdálo se, že poslední nadějí je čistá instalace systému Windows. Po tomto úkonu nám však problém i nadále přetrvával.
Defaultně byl systém nastavený tak, aby výchozí program na soubory PDF byl prohlížeč Microsoft Edge. Zkusili jsme proto jiný známější program – Adobe Acrobat DC. Přes tento nástroj nám tisk fungoval bez problémů.

Pokud Vám nefunguje tisk, případně máte jiné problémy s PDF, doporučujeme zkontrolovat, přes jaký výchozí program se tento typ souborů otevírá. Doporučujeme používat Adobe Acrobat DC. Hodně problémů se tím vyřeší.

V případě jakýchkoliv dotazů nebo rad nás neváhejte kontaktovat.